Kontorsartiklar – spara pengar

kontorsartiklarIstället för att köpa papper, pennor och annat som hör kontoret till lite här och där är det smart att köpa allt på ett och samma ställe. Att köpa kontorsartiklar från ett och samma företag ger dig massor med fördelar. Det är billigare att köpa från företag som har stora lager och jobbar med att sälja kontorsartiklar eftersom priserna har pressats ner. Det är stor skillnad i pris att köpa exempelvis kuvert i en kiosk eller från ett företag som säljer kontorsmaterial. Ett exempel på hur du enkelt kan dra ner kostnaderna är att en gång i halvåret köpa in kontorsmaterial i en större mängd som räcker länge. På så vis får du ofta mängdrabatt samt du slipper göra en massa dyra småköp under resten av månaderna.
En annan fördel med att köpa kontorsartiklar hos grossisthandlare är att du får kontroll på varorna. Det blir inte en penna här och ett skrivbordsunderlägg där, några gånger i veckan, utan istället kan du samla alla kontorsartiklar i ett lager. Det blir enklare att hålla koll på kvitton och fakturor då dom blir mindre till antalet och risken minskar att de slarvas bort.